Upit HUB-u ( Hrvatska udruga banaka ) o deblokiranim računima

27.04.2020.
Hrvatska udruga banaka ( HUB)

UPIT

Poštovani/a,

U ime našeg članstva blokiranih građana RH, na temu deblokada bankovnih računa,a temeljem Zakona o dopuni Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima od 17.04.2020., uslijed krize izazvane koronavirusom , obraćamo vam se sljedećim pitanjem i molimo hitno za odgovor.

Naime, nakon što je zakon usvojen te su bankovni računi hrvatskih građana deblokirani ( na 3 mjeseca) i tako se cijelo hrvatsko društvo zaštitilo uslijed promijenjenih okolnosti koje se nije moglo predvidjeti niti na to utjecati, mi kao Udruga Blokirani primamo niz kontroverznih informacija s terena gdje su naši članovi izloženi dodatnom stresu po šalterima banaka, vaših članica.

Naši članovi prenose da im banka ne dozvoljava slobodno raspolaganje deblokiranim računom nego da banka usiljava pravo prvenstva prisilne naplate po raznim temeljima ( rezervacija, naplata minusa etc..), čime smatramo banke krše osnovnu svrhu i namjenu ispred navedenog zakona, kao i pravo nadređenosti jačeg zakona ( promijenjene okolnosti).

“Pravo banke” na naplatu ugovornog odnosa je znatno slabije pravo od prava nadređenosti definiranim zakonom, i praksom Europskog suda te smatramo da, u slučaju pandemije te zakona kojim se građani ( svi građani) štite od učinaka pandemije na rok od 3 mjeseca, nije stvar interpretativne autonomije banaka nego da su sredstva na deblokiranom računu koja u tijeku sljedeća 3 mjeseca budu uplaćena na račun u vlasništvu osobe čiji je račun u vlasništvu .

Ne ulazimo u ugovorne odnose bilo kojeg tijela koje ima vlastitu diskreciju, no u promijenjenim okolnostima definiranom perodu vremena od 3 mjeseca, smatramo da banka nema osnove prisilno usiljavati jer time krši i iznad navedeni zakon, i temeljna načela pravnog poretka Europske unije.

Stoga vas ovim putem, molimo za jedinstven odgovor / pojašnjenje / jamstvo da će banke primijeniti nacionalno pravo te pravo Zajednice ( EU), omogućiti deblokiranim građanima slobodno korištenje sredstvima koja u periodu od sljedeća 3 mjeseca primjene zakona “sjednu na račun” te izuzeti iz primjene sva svoja prava koja bi bila suprotna, ne tražeći i ne čekajući odluku bilo kojeg nacionalnog tijela koje ima vlastitu diskreciju, uključujući i nacionalni ustavni sud.

Molimo za hitnost odgovora.

S poštovanjem,

Udruga Blokirani
Miriam Kervatin

blokiranx@gmail.com

Napomena:
Otvoreno pismo
Udruga Blokirani poslala je upit na HUB, po primitku objaviti ćemo odgovor.

slijedi objava odgovora
Odgovor iz HUB-a od 04.05.2020.

” Poštovani,

banke kontinuirano poduzimaju mjere kojima se ublažavaju negativni učinci krize na građane i tvrtke.

Prema odredbama dopuna Zakona o provedbi ovrhe na novčanim sredstvima, Fina je prestala s provedbom ovrhe u odnosu na gotovo sve fizičke osobe.

Cijeli proces je automatiziran i FINA dnevno šalje bankama oko 50.000 zahtjeva za deblokadu, a deblokada se može vršiti po pojedinom računu ili po OIB-u klijenta. Banke u istom danu kada zaprime zahtjev odblokiraju klijenta te je većina zahtjeva već riješena ili će biti u najkraćem mogućem roku.

S obzirom na to da se radi o izvanrednim okolnostima i povećanom broju zahtjeva za deblokadom na dnevnoj razini, postoji mogućnost da je automatiziran sustav banaka u pojedinim slučajevima izvršio naplatu sredstava s deblokiranih računa.

Naime, u informatičkim sustavima banaka po raznim osnovama postoje nalozi po računima koje su klijenti dogovorili; od trajnih naloga za plaćanja različitih pristojbi do naloga za pokrivanje minusa po tekućim računima.

Napominjemo kako je bankama u cilju zaštiti svoje klijente te ubrzano rade na usklađivanju sustava i prilagodbi novonastalim okolnostima.

Stoga, pozivamo građane da kontaktiraju svoju banku kako bi dobili povratne informacije o mogućnostima koje su im na raspolaganju i dogovorili zadovoljavajuće rješenje.

S poštovanjem, —————————————–
Odnosi s javnošću Hrvatska udruga banaka “

Related Posts

5 comments

NEDELJKO VOJNOVIĆ

Primam ovršenu mirovinu preko Zagrebačke banke s 10. u mjesecu tako da još nemam saznanja da li ću moći raspolagati i s ovršenim dijelom mirovine. Što mi je činiti ako mi banka onemogući raspolaganje tim ovršenim dijelom koji je sada zakonski pod moratorijem, odnosno kome se mogu obratiti /nazvati

Hvala i lijepi pozdrav

NEDELJKO VOJNOVIĆ

Da li ću moći raspolagati s ovršenim dijelom mirovine koju s 10.u mjesecu primam preko ZABE

Lijepi pozdrav

Moj otac u mirovini ima problema sa bankom I nemoze podici preostali iznos..bili smo u petak sa bankom imamo problem I nemoze nam isplatiti cekamo odgovor od banke odgovora jos nema

Postovani jos nismo dobili nikakvo objasnjenje od Zagrebacke Banke zasto nam nedaju ostatak novaca koji su na racunima koji su odblokirani zanima me sta napraviti

Danas sam išao u banku podici povrat poreza di su mi rekli da je moj novac otišao na trajni nalog za placanje kredita kojeg su prodali bez mog obavještavanja i da nisu u mogućnosti isplatit to natrag i onda sam nazvao zagreb njihovo glavno središte di su mi u roku odmah rekli da idem nazad u banku di sam bio i tad je djelatnica vidila da ipak može nešto napravit i sad čekam da mi isplate novac to treba biti sutra uglavnom ako se sami ne raspitate nista oni neće učiniti da vam vrate vaš novac to je banda koju treba iskorijeniti

Leave a reply