Misericordiae Vultus za Blokirane (Lice milosrđa)

Milosrđe- Imaju li Blokirani pravo na mir oprosta?

U ovim riječima može se dobro sažeti tajna kršćanske vjere. Otac,„bogat u milosrđu― (Ef 2:4) nakon što je Mojsiju otkrio svoje ime kao „Gospodin je milosrdan i milostiv Bog, strpljiv, bogat milošću i vjernošću― (Izl 34:6), nikada nije prestao, na razne načine kroz povijest, pokazivati svoju božansku prirodu.
Lice, otajstvo milosrđa. Vrelo radosti, spokoja i mira. Spasenje ovisi o njemu.

Milosrđe, krajnji čin kojim Bog izlazi ljudima u susret. Milosrđe, most koji spaja Boga i čovjeka, otvarajući srca u nadi da su ljudi, usprkos našoj grješnosti, zauvijek ljubljeni. Kada je suočen s težinom grijeha, Bog odgovara puninom milosrđa. Milosrđe će uvijek biti veće od bilo kojeg grijeha i nitko ne može postaviti granice na Božju ljubav koja je uvijek spremna oprostiti.

330 000 Blokiranih, Hrvatskih obitelji osuđeno na vječnu patnju. Zato jer su siromašni, i za siromašne u Hrvatskoj nema milosti, barem legislator tako smatra obzirom da otvoreno diskriminira one koji su imali, i više nemaju.

Osmog prosinca, 2016. godine završava izvanredni Jubilej Svete godine milosrđa. Za par dana i milosrđa više nema.

Rješenja za zauvijek blokirane Hrvatske obitelji nema na vidiku.Hrvatska, većinska katolička zemlja,

Andreja nam piše : „Bila sam na popisu u Fini, u prvoj grupi kad je krenula famozna ideja o otpisu duga socijalno najugroženijim građanima.
Sve sam zahtjeva ispunila i predala, u Finu i u Hypo banku gdje sam dužnik po duga na osnovi odobrenog minusa na tekućem računu.
Naime, ostala sam bez posla, još 2010.
Tada sam u svojoj banci imala odobren minus na tekućem od 3000 kn.
U 5 je godina taj minus narastao na, današnjih 15 000 kn. I još raste premda sam evidentirana kao socijalno ugrožena osoba.
Čekala sam odgovor o otpisu. Nema ga.
Odnosno dobila sam odgovor od Hypo banke da oni nemaju nikakvih dugovanja do mene jer su „prodali“ moj dug Agenciji za naplatu dugova.
Ovi me iz agencije stalno zovu, maltretiraju psihički, zovu telefonom u svako doba dana i noći, nagovaraju da platim barem nešto. Ponižavaju me, postavljaju pitanja o mom privatnom životu.
Moje pitanje za vas bi bilo :“Koja su moja prava? Mogu li od nekog u Hrvatskoj dobiti odgovor zašto se toliko pozitivno – medijski naglašavan projekt Otpisa duga – kao velika pomoć siromašnima i prezaduženima – nije proveo u praksi?“

ODGOVOR:
Poštovana gospođo Andreja,  poštovani Blokirani
Odgovor je, oprostite vrlo jasan. Kažu da istina oslobađa. Ne znam. Znam da rješenja nema. Mi smo, kao udruga Blokirani, napravili sve što je bilo u našoj moći da bismo kulturno, argumentirano zajedno s legislatorom uspjeli raditi na rješenju.
Znam da smo kao Glas Blokiranih napravili SVE da bismo raznim Hrvatskim Vladama od 2010.- do danas ukazali da nijedna država na svijetu nije nikada, na ovakav, iznimno okrutan i nemilosrdan način, postupila do svojih građana koji su se našli u grotlu uragana svjetske ekonomske krize, rasta duga, smanjnog tržišta rada, rasta nezaposlenosti, promjenjenih radnih, socijalnih i inih okolnosti i ostali posve prepušteni sami sebi i svojoj muci!
Ispričavam se u njihovo ime. Ne znaju što rade.

————————————————————————————-
PODACI, ARGUMENTI, ČINJENICE

Podaci o broju Blokiranih građana i rastu prezaduženih od 2010.- do 2016.-
12/2010. godine
– 25.606 građana u blokadi ( obrtnici, samozaposleni)

01 2011.
– 77.911 građana u blokadi. Dug iznosi 6,019 milijardi kn

06/2011.
-166 000 građana u blokadi

12/2011.
– 219 421 građana u blokadi

03/2012.
-212 317 građana u blokadi. Dug iznosi 13 milijardi kn

12/2013.
– 299.795 građana, u blokadi.Dug iznosi 23,82 milijardi kn

01/ 2014.
307.406 građana u blokadi.Dug iznosi 24,45 milijardi kn

11/2014.
322 500 građana u blokadi. Dug iznosi 31,06 milijarde kuna i prerastao je iznos duga hrvatske privrede!
47.828 blokiranih poslovna subjekta s 28,9 milijardi kn duga.

05/ 2015.
-320 214 građana u blokadi; Dug iznosi33,61 milijardi kn.

09/ 2015.
-320.952 građana. Dug građana iznosi 35,61 milijardi kn.

01/ 2016. -324.424 građana u blokadi . Dug iznosi 36,99 milijardi kuna

-29. veljače u blokadi je bilo 327.616 građana. Dug građana iznosio je 37,32 milijarde kuna

-31. ožujka u blokadi su bila 328.532 građana. Dug građana iz osnova iznosio je 37,87 milijardi kuna, što je za 1,5% više u odnosu na prethodni mjesec.

30. lipnja u blokadi je bilo 328.788 građana.
Dug građana iz osnova iznosio je 39,93 milijarde kuna, što je za 1,9% više u odnosu na prethodni mjesec.
30. rujna 2016. godine u blokadi je bilo 328 635 građana. Dug građana iz osnova iznosio je 40,42 milijarde kuna.

Krajem 2015. godine u blokadi je bilo 321 580 građana, a dug je iznosio 36,52 milijarde kuna.

 

FIZIČKA LICA
Prema podacima koje je obradila Fina, zbog neizvršenih osnova za plaćanje , u periodu od 2011. do 2016. FINA je provela cca 7 milijuna ovrha, od čega 71 pljendiba posto nad građanima RH

FINA, državna agencija je od građana prisilnom pljenidbom na ovrsni prijedlog odvjetnika i bilježnika i banaka naplatila 26,8 milijardi kuna , a građani su duzni još gotovo 42 milijarde kn.
Zastare nema, dug zauvijek raste i prenosi se na nasljednike bez mogućnosti da nasljednik bude upoznat .
Dug, blokadom kod FINE, raste cca pola milijarde na mjesec.

Početkom 2011. godine prosječno je svaki blokirani hrvatski građanin, njih 70 000 bilo dužno cca 77 255 kn,a to je tada bio problem koji se lako mogao riješiti.

Danas u zemlji gdje samo 1 200 000 zaposleno, 1 200 000 umirovljenika, 300 000 nezaposleno i 330 000 blokirano zauvijek – situacija je neodrživa i Vlade RH se nisu dokazale sposobnima problem riješiti.

Građani danas duguju više od privrede ( vidi tablicu) što je politički ,socijalni, ljudski i ekonomski apsurd
Diskriminatornim i korupcijskim zakonima u režiji Ministarstva pravosuđa, privredi se dugovi brišu, a građanima zauvijek rastu.

Podatke FINE obradili i kategorizirali Blokirani!

Većina od 330 000 BLOKIRANIH nema dovoljno za skroman život!

 
ZAKON O STEČAJU POTROŠAČA JE VELIKA OVRHA, NOVIH BESKUĆNIKA I APSOLUTNO SIROMAŠNIH ( na snazi od 01.2016.)

„Podaci Fine pokazuju da je od 1. siječnja do 1. kolovoza pokretanje izvansudskog postupka zatražilo 569 građana i jedan obrtnik, odnosno osoba koja obavlja samostalnu djelatnost. Ukupan iznos njihovih prijavljenih obveza dosegnuo je 235,3 milijuna kuna.
Do 1. kolovoza je 182 postupka završilo izdavanjem potvrde o neuspjelom sklapanju izvansudskog sporazuma. Po podacima Fine, najviše je takvih potvrda, njih 35 izdano u zagrebačkom savjetovalištu, a slijedi savjetovalište u Osijeku sa 24 izdane potvrde o neuspjelom sklapanju izvansudskog sporazuma.“

Zakon o stečaju potrošača u naravi je, tvrdi nakon analize njegovog sadržaja Željko Tomašić iz Regionalne organizacije za zaštitu potrošača, Zakon o eutanaziji potrošača, stoga on nipošto potrošačima ne preporuča postupak proglašenja osobnog stečaja.
Tomašić kaže da je Zakon o stečaju potrošača tek ekstenzija Ovršnog zakona, te da je neprihvatljivo što je u ovom Zakonu pojam” stečaj” tek eufemizam za instrument prisilne naplate, a zbog toga što se “osobni stečajni postupak” provodi nad cjelokupnom imovinom “zaglibjelog” potrošača, čime se u konačnici, tvrdi Tomašić, potrošača ubrzanim koracima gura u kategoriju beskućnika.
Za razliku od razvijenih demokracija u Austriji, Njemačkoj i drugima, gdje se uz Vladinu podršku civilnom NGO sektoru organiziraju stručna savjetovanja potrošača za izbjegavanje stečaja, u Hrvatskoj ulogu takvog savjetnika, kaže Tomašić, ima Financijska agencija. Ona na kraju i operativno nameće blockade računa i provodi prisilnu naplatu, pri čemu još i sama zarađuje na teret ovršenog potrošača u stečaju.

No, prije svega, spomenuti Zakon o stečaju potrošača, napominje Tomašić, toliko je izbirokratiziran da ni sami provoditelji Zakona, bez obzira što im on svojim provođenjem omogućuje zaradu na sirotinji, ne znaju što je sve potrebno u praksi ispuniti da bi potrošač progasio osobni stečaj.

Dodatnim apsurdom Tomašić smatra to što se od Udruga za zaštitu prava potrošača traži da gdje god mogu zagovaraju izvansudsko rješavanje sporova kako bi se, između ostaloga, i rasteretilo zagušeno pravosuđe, dok osobni stečaj potrošača na njegog prijedlog može pokrenuti samo nadležni sud.
– Da se radi ustvari o dopuni Ovršnog zakona jasno je iz odredbe da troškove postupka stečaja potrošača predujmljuje potrošač u paušalnom iznosu koji odredi sud, a koji ne može biti manji od 1.000,00 kuna, a ako potrošač nije u mogućnosti predujmiti troškove postupka, sud može odlučiti da se troškovi postupka naknade prioritetno iz unovčene imovine potrošača, tj. provedene ovrhe. Stečajnu masu obuhvaća cjelokupnu imovinu potrošača koju je potrošač stekao do zaključenja stečajnoga postupka i imovinu koju će steći do isteka razdoblja provjere ponašanja, osim imovine na kojoj se ne može provesti ovrha u skladu sa zakonom kojim se uređuje ovršni postupak – kaže Tomašić.
On upozorava i na opasnu nedefiniranost odredbe da je povjerenik tijekom stečaja dužan voditi brigu o dostojanstvu potrošača i njegovom “primjerenom životnom standarsdu”, ma što to značilo. Tomašić također neodrživim smatra pravilo da iz sredstava koje mu je za životne potrebe dodijelio povjerenik, potrošač mora podmirivati i niz izrijekom navedenih troškova stanovanja, a lišen je prava na telefon, internet, radio i TV, dopunskog osiguranja i pogrebnih troškova člana obitelji.
Kao bolji primjer rješavanja problema potrošača koji imaju i nekretnine, Tomašić navodi prodaju za 1/4 prave vrijednosti, primjerice trosobnog stana radi stvaranja stečajne mase, iz koje bi se onda stečajnom dužniku osigurao odgovarajući i od stečaja zaštićen smještaj, a od ostatka podmirenje obveza. Nasuprot tome, prodajom nekretnina od potrošača se stvaraju beskućnici.
Zato ROZP savjetuje potrošače da ne “srljaju” u osobne stečajave kojima će steći samo nove obveze, a naće riješiti svoje problem.

Prodati imovinu svaki potrošač zna i sam, bez posrednika, i ne mora nikome plaćati za to. Čak su i agencije za posredovanje pri prodaji nekretnina povoljnije od stečajnog upravitelja – zaključio je Tomašić.

 

 

OPROST DUGA SOCIJALNO NAJUGROŽENIJIMA – Politička prevara – tzv. Opačić oprost duga

Od 330 000 Blokiranih obitelji, tek 9000 „mrtvih“ potrošača, dobilo je tzv. oprost koji nista ne znači obzirom na nove ovrhe u redoslijedu naplate

„Od vojske 330 000 blokiranih potrošača dodajmo još, prema procjenama Organizacije „ROZP“, vojsku do 800 000 potrošača koji se nalaze u dužničkom ropstvu jer njihovi krediti ili financijske obveze nisu pokriveni izvorima prihoda,
tj. ako potrošač korisnik kredita i obveznik plaćanja javnih usluga ostane bez posla, prebacuje se u skupinu „blokiranih“. To znači da je 1/3 punoljetnih hrvatskih potrošača u dužničkom ropstvu. Univerzalnim vojničkim normama smatra se da je ratna postrojba prestala postojati, ako ima gubitke (mrtvih i ranjenih) veće od 30%.
Što znači „oprost duga“ za 9000 „mrtvih“ potrošača koji nemaju prihoda i zato su ušli u blokade, jer će u slijedeća tri mjeseca biti na početku, tj. ponovo će biti ovršeni za nove dugove. Oprost duga za 9000 potrošača od po 30 000 kn, što je 270 000 000 kn, prema ukupnom dugu ovršenih potrošača od 30 000 000 000 kn (0,9%) ili 700 000 000 000 kn (0,04%) korisnika kredita kojima „dužničko ropstvo“ visi nad glavom.

Razvidno je da je „oprost duga“ čudan spin političkih opcija, koje su bez javne rasprave donijele neke jednokratne propise za oprost duga. Pri tome su hrvatski potrošači itekako diskriminirani, jer razvidno je da nemaju iste uvjete za neku radnju, a radnja „oprosta duga“ nije besplatna. „Nijedan ručak nije besplatan!“
Nitko organizirane skupine potrošača, bilo univerzalnih bilo specijaliziranih poput „Blokirani „, „Franak“ i sl., ne da nije tražio prijedloge ili mišljenje, nego su potpuno ignorirani svi naši prijedlozi pri donošenju zakona kojim su 1/3 hrvatskih potrošača stavili u poziciju dužničkog ropstva.

Naši prijedlozi bankama od prije 5 godina da stan u kojem živi potrošač , a koji zadovoljava temeljne ljudske potrebe, ne može biti instrument osiguranja nenamjenskog kredita, proglašeni su „Komunističkim razmišljanjem“. Naši prijedlozi da se sa gubitkom radnog mjesta mora zamrznuti i kreditni anuitet i to bez kamata do ponovnog zaposlenja potrošača, proglašeni su „zaostalim mentalnim sklopom“.

Zato smatramo da imamo pravo postaviti pitanje: „Što sutra?“ Je li potrebno posegnuti za izvaninstitucijalnim metodama građanskog neposluha, jer očigledno se pojam demokracije sveo na diktaturu. Potrošačima je potpuno svejedno je li politička ili monetarna diktatura, efekti po njih su isti !
Pozivamo Vladu i zainteresirane institucije u Hrvatskoj da prihvate komunikaciju s nama, organizacijama civilnog društva koji znamo potrošačke probleme i to odmah sada! Ako se problem dužničkog ropstva hrvatskih potrošača zakonodavno ne riješi u slijedećih pola godine, posljedice će biti katastrofalne i nepopravljive za društvo u cjelini, gdje ispravke više neće biti moguće.“

Uredila i objavila
Miriam Kervatin
PR Manager

Related Posts

Leave a reply