Jebo Majku svima koji … oprosti im Majko jer ne znaju što rade

Tražila sam jutros, u glavi, pristojnu neku psovku,
neki univerzalni ali pristojan Shakespearean insult, kojim bih izrazila stanje mog srca nakon što me jutros dočekala SMS poruka slijedećeg sadržaja
* Baka KATA ( iz Gunje) opet gladuje *

i oprostite , evo ispričavam se unaprijed svim tankosrcima kojima psovka para uši ali ne dira dušu,  jer nisam našla nijednu drugu riječ osim * Jebo ja majku svima koji ste dozvolili sve ovo što se događa sa 330 000 Baka Kata  iz Gunje * redom –

i oprostite još jednom svi vi s’ lijeva ili s’ desna, a osobito vi iz kršćanskog centra što psujem ali moram jer ljubav prema žrtvama prijekog ovršnog suda u Hrvatskoj boli , ljubav i ljutnja su dva vrlo jaka pokretača, divlji su, divljaju, otvoreno poput otvorene i upaljene rane u dodiru sa slanim morem, i sve dok su tu oni pokreću, kad njih više nema, nastupa tišina i zato oprostite ali psujem  redom u ime “baka kata”

svima vama koji danas raspravljate u Saboru i ne marite ni najmanje za posljedice Ovrsnog zakona čak ni toliko da biste se pristojno upoznali sa svim pravnim nakaradnostima koje jedan takav izvrsni postupak, u maniri prijekog suda,  proizvodi u Hrvatskoj – nad optuženima za dug

svima vama koji već 5 godina mrtvo hladno promatrate što se događa i ne poduzimate ništa,

svim profesionalcima pravne i ili akademske prirode posla koji vide što pojedinci rade na račun obespravljenih i ne čine ništa ,

svima koji ste mogli proteklih godina pomoći ovu našu borbu protiv Golijata  ali zbog svoje komocije niste,

svima koji ste barem svojim glasovima mogli drugačije posložiti SABOR RH te posljedično i Vladu, ali niste

svim Ustavnim sucima koji su zaboravili riječ svoje zakletve,
Pučkim pravobraniteljima koji su postali činovnici,
Hrvatskom Helsinškom odboru koji ima zadatak zaštite ljudskih prava u Hrvatskoj ali ga ne predvodi

svim ljudima zdrave i sebične pameti koji uvijek okreću glavu na drugu stranu i nadaju se da na njih nikada neće doći red …

TKO JE BAKA KATA? Jel ona živa osoba?!
Je, živi i Plače.

Za ljude koji ne znaju za Baku Katu prilažem u nastavku dva teksta, izvod iz proslogodisnjih javnih objava; ostalo imate u arhivi HTV. 4. PROGRAM

Uvod u psovku
O njoj smo 2 puta javno zborili i putem javne HTV televizije koja je o baki Kati, na licu mjesta u Gunji, snimila prilog i cijela je Hrvatska vidjela uplakanau i uplašenu staricu koja kroz plač zbori da ona nikad nikome dužna ostala nije ali da telefon nije nikad ni koristila obzirom na poplavu te da ne razumije zašto su je blokirali i na taj silni iznos. Mislili smo da su se lešinari povukli sa Baka Katine mirovine, tako su se naime javno obvezali.
I činilo se da smo baku spasili ropstva!

Nakon toga sam baku (oprosti bako)  kroz mnoge nastupe i uzela kao svojevrsni simbol ludosti provedbe Ovrsnog zakona u Hrvatskoj. Svi se znali za baku Katu.

Dobili smo pred godinu dana  na  znanje i javnu obvezu Odvjetničkog ureda koji provodi ovrhe u ime “neplaćenih računa za usluge telefona” kao i tvrtke E Matrix, jedne od brojnih agencija za utjerivanje dugova da će se Baki Kati promptno “skinuti sa mirovine” obzirom da ona usluge tog faking telefona , u tom iznosu, činjenično i posljedično nikad koristila nije.
Ali nisu!

Dobili smo tada , a prošlo je već godina dana, njihovo javno pismo pročitano uživo na HTV 4. program da je Baka Kata slobodna od ovrhe ali – eto jutros stigla poruka Bakinog susjeda Ivice iz Gunje da lihvari i lešinari i dalje mrcvare i trgaju meso s tijela stare, siromašne , bolesne, nemoćne, poplavom opustošene bake Kate iz Gunje te da će nastaviti tako i dalje sve dok Hrvatski Sabor drži set Ovrsnih, Poreznih, Stečajnih, Javno bilježničkih, zakona o obveznim odnosima – na snazi! Dakle, zauvijek.

I zato, još jednom – šekspirijanskim rječnikom – jebo ja majku svima koji to radite baki Kati I UBIJATE JOJ PRAVO NA MIRNU STAROST

Potpis:
Miriam Kervatin
31.10.2016.
__________________________

P.S. – IZ ARHIVE :

BAKA KATA IZ GUNJE I T COM OVRHA ZA TELEFON KOJI NIJE KORISTILA
Svaki dan, vec dvije godine, dobijem barem 5 ovakvih pisama. Dođe mi da umrem.
Iz nemoći . Da je u mojoj ovlasti, ovo bih ponistila ali nije.
Ovakva pisma ne mozes niit citati i ostati zdrav. Obiljeze ti cijeli dan, mislis o tome, ne spavas.
Jer na ovakva pisma ne možeš ponuditi hladan odgovor.
Osnovala sam ovu udrugu da bismo ovakve tragedije zaustavili spriječili; da bismo postali boli ljudi u boljoj državi.
I ond anakon dvije godine vidis da uzalud govoris, da se uzalud izlazes, da uzalud pojasnjavas, da uzalud nudis rjesenja odgovornima u drzavi jer njih tema ne zanima,a ni rjesenje. Ni baka Kata.

Iz prakse nažalost znam, ovakvih je slučajeva previše. Sigurno 300 000.
Oni se sami vrte u krug ocajni, pišu ili se direktno obrate uredima javnih institucija, od Predsjednice do zadnjeg u lancu ali rješenja nema!
Nitko se od onih na funkcijama ne bi štel mešat u postojeći -legalni- pravni poredak RH koja pojedincima, odvjetničkim uredima i sličnima dozvoljava ovrhe nad bakom Katom iz Gunje čak i ako ona njihove usluge nikada koristila nije,a još manje ikada nekom ostala dužna.
Ovo što se u Hrvatskom Ovrsnom Eldoradu radi -nema nigdje na svijetu.
Legalizirali su bezakonje. Krse najosnovije norme pravnog poretka i nitko im nece nista.

Ne znam više šta reći, srce mi je odavno puklo.Jer ovo što se radi baki Kati je legalno ali ne bi TREBALO biti legalno!
ZAKON TREBA MJENJATI!
Baku i sve ostale PRIJE OVRHE treba pozvati na sud i ovrhu obrazložiti, dati i baki priliku da dokaže da nije kriva!
U Hrvatskoj se strelja bez suda!
I to nikome od institucija nije pogrešno!

Baka Kata u raljama ovrhe nema instrumenta žalbe ni izlaza osim ako višestruko ne plati ono što nikad i nije bila dužna.I pritom nitko ne jamči da njezin,a danas maloljetni unuk, neće biti jedno sutra ovršen za jos neke novce nakon njezine smrti.
I ni on neće imati zaštitu.

A mi, kada kao udruga tražimo odgovore, tražimo promjene, sami sebi sve više sličimo na Don Kihote. Na budale!

Par ljudi u zemlji -ukazuje na ovakvim primjerima – da život u Hrvatskoj nije dobar, da pravosuđe nije dobro, da ljudi pate, da je zakon loš, a oni Predsjednica države, Premijer, Vlada, predsjednik Sabora, Saborski zastupnici, Ministri i pomočnici ministara se ne bi šteli mešat.

Oni baki Kati (kao da) ne žele pomoći. Zar im je teško udubiti se u problem i reći – Riješiti ćemo to!

Kako da ja u ime male udruge, bez financijske i pravne moći -to riješim ako kompletan državni aparat okreće glavu i čak se sprema najodgovornije za ovakvo stanje ugurati u Ustavni sud?

Di će vam duša?

Potpis:
Miriam Kervatin
___________

“KATA DUGONJIĆ
BRAĆE RADIĆA 63
GUNJA

ZAMOLBA ZA POMOĆ

Poštovani,
gospođa Kata je starija žena i jako teško piše, pa vam se obraćam u njeno ime. Već dugo godina je poznajem i znam da je žena poštena i veoma siromašna. Kaže da nikada nikome nije dužna.
Ona nema ni kućni telefon, a nema ni mobitela.

Problem je nastao kada je gospođa Kata dobila ovu priloženu ovrhu.
Nakon poplave 2014. god gospođa Kata je odjavila fiksni telefon jer je znala da se neće dugo vratiti kući. (vratila se je kući prije 2 mjeseca – skoro 2 godine nakon poplave)
Po onome što sam saznao T-com ju je teretio za neplaćene račune za fiksni telefon za 6 mjeseci u 2015. godini od 4 – 11 mjeseca 2015. a ona nije ni bila kod kuće, a nije ni mogla imati fiksni telefon jer joj kuća nije bila ni obnovljena nakon poplave.
Gospođa Kata je rekla da nije dobivala nikakve opomene dok joj nije došlo ovo rješenje o ovrsi.
Što je najgore T-com je prodao svoja “NAVODNA” potraživanja firmi “EOS MATRIX” doo iz Zagreba, a onda su oni angažirali odvjetnika “Gajski” koji je zatim angažirao javnog bilježnika “MIRODAR KOVAČ” i onda je svaki od njih obavljao neke svoje poslove (BEZ ZNANJA I ODOBRENJA gospođe Kate), pa su se njihovi troškovi popeli na približno 3000 Kn i u koje nije uračunata glavnica duga.
Zvao sam ih sve osim T-coma, i došao do ovih gore navedenih podataka.
Tražio sam od svih da se otpiše dugovanje, a oni prebacuju lopticu od jednih do drugih.
U firmi EOS MATRIX su mi rekli da se oni neće odreći svoji potraživanja i da će čekati tko zna koliko dugo dok se ne naplate.

Pitanja:
Je li T-com imao pravo prodati svoja “navodna” potraživanja? Zašto nisu slali račune i opomene?
Kako su mogli teretiti gospođu Katu za fiksni telefon kada nije ni živjela kod kuće i kuća nije bila u funkciji stanovanja? Onda su valjda – da bi zataškali situaciju – prodali svoja potraživanja.
Kako se uopće može provjeriti cijela situacija i navodna potraživanja?
Ako nisu obavljane usluge kako je uopće moglo doći do svega toga i kako se to može sve poništiti ili otpisati slijedom cijele procedure?
Kako svi oni mogu obavljati neke svoje poslove bez da je to od njih zatražila gospođa Kata, i kako onda mogu od nje tražiti novce putem ovrhe a da nisu prije toga dobili njenu suglasnost za obavljanje svojih poslova, kako je to moguće da joj nisu ispostavljali račune i slali opomene, itd….?

Ima li gospođa Kata pravo na neku besplatnu pravnu pomoć i/ili zaštitu??

Gospođa Kata sada živi u svojoj obnovljenoj kući. Ima malu mirovinu i već više od 15 godina uzdržava svog maloljetnog unuka. Bio sam ovih dana kod nje i stalno slušao kako plače i kuka, jer nemaju ni za kruh, pa mora ići od jednog do drugog susjeda moliti da im daju hranu.
Gospođi Kati su već dva mjeseca uzeli cijelu malu mirovinu i dječji doplatak jer je T-com zasjeo na njene račune zbog mobilnog telefona. Rekla je da su joj agenti T-coma davali mobitel za 1 Kunu samo da nešto potpiše, nema nikakvog ugovora o tome. Gospođa Kata je stara žena i polupismena.
Vjerojatno su joj nešto na brzinu utrpali i prevarili je. Jadna je htjela da ima barem nekakav telefon kao i svi drugi normalni ljudi, jer je već godinu i pol nakon poplave živjela bez telefona.
Kaže da nije ni koristila mobitel. Navodno je T-comu dužna 7000 Kn za mobitel. Žena je toliko izbezumljena cijelom tom situacijom i ovrhama da stalno plače i nemoguće je normalno razgovarati, osim toga i ne može se svega sjetiti.

S poštovanjem,
Ivica Filipović, Gunja

u Gunji 18.04.2016.”

jedna od povijesnih poveznica na temu ( lažnih obećanja političara iz Sabora)
http://vijesti.hrt.hr/332204/bulj-most-je-upoznat-s-problemima-ovrsenika
__________________________

DODATNO NA ZNANJE SVIMA ( prije psovke)

Ovo što slijedi jest materijal koji smo poslali saborskim zastupnicima povodom “rasprave” o najnovijim izmjenama Ovrsnog zakona. Pretpostavljam da ga nisu ni pogledali. Nema veze, psovka se odnosi osobito i na takve

PRIJEDLOG ZA SABORSKU RASPRAVU NA TEMU PRIJEDLOG ZAKONA O IZMJENAMA I DOPUNAMA OVRŠNOG ZAKONA
datum, 26.10.2016.

SADRŽAJ
Prijedlog
1. Prijedlog zastupnika str. 3
2. Dodatno obrazloženje prijedloga str. 5
3. Defekti Ovrsnog pravosuđa str. 6
ARGUMENTI
4. A što Sabor radi? str.11
5. Pozitivne posljedice novog Ovrsnog modela str 13
6. Povijesna tablica rasta duga i broja blokiranih str 14
7. Struktura Blokiranih (podaci FINE) str 16
8. Sve izmjene Ovrsnog zakona od ’96- str 17
Prezentacija online
9. PDF Blokirana Hrvatska- Otpisana Hrvatska, 2015. str.19
Slajd online
1. PRIJEDLOG ZASTUPNIKA :
ne pristajem na dodatne izmjene OZ, bez obzira na dobre namjere predlagatelja i predlažem kvalitetnije rješenje
Čak i da se socijalno ugroženima ponudi podstanarstvo na rok od 18 mjeseci što to znači za nezaposlenog, bivšeg obrtnika koji danas ima 60 godina? Izmjenama OVRSNOG ZAKONA situacija se za 330 000 već iskamatarenih i zauvijek Blokiranih hrvatskih obitelji neće popraviti na bolje!
Vrijeme je za ozbiljnije sustavne i korijenske mjere.
1. MORATORIJ na ovrhe
(osim ovrha po pitanju alimentacije i ovrha po sudskoj presudi za teška kaznena djela)
Moratorij moze trajati do godine dana. Za vrijeme moratorija ne teku zatezne kamate.

Napomena:
Moratorij neće poremetiti sustav prisilne naplate, više od toga kako je sustav prisilne naplate sam po sebi.uneređen.
Naime, većina od 330 000 ovrha su pasivne ovrhe. Pasivno znači da građani na računu nemaju sredstva da bi se ovrhe naplatile! A u blokadi su već 5 godina i duže.
Po Ovrsnim zakonima na snazi, do rujna 2014. pasivne su ovrhe suci morali-PO SLUZBENOJ DUZNOSTI – obustaviti! Ali nisu!
Hrvatsku državu čeka lavina sudskih tužbi i odštetnih zahtjeva!Riješimo to u Hrvatskom Saboru!Na vrijeme.
MORATORIJ ODMAH da uzmemo GODINU DANA prostor- I DA UREDIMO I POPRAVIMO SVE ONO ŠTO JE Sabor u PROTEKLIH 5 GODINA PREPUSTIO KAOSU INTERESNE OVRŠNE SKUPINE!

2. U to vrijeme treba pokrenuti široku društvenu (raspravu) kampanju kojom bi se iznjedrila konstruktivna, održiva, zajednička i konkretna rješenja za sve direktno zainteresirane po temi :“Rješmo problem privatnog duga – kronične prezaduženosti milijun hrvatskih građana!
Kmpanja koja bi za stol dovela relevantne predstavnike svih direktno zainteresiranih – zakonodavnu vlast, dužnike, vjerovnike te iznjedrila rješenja!
Jer postojeći sustav ne funkcionira!
Dug je sve veći, umjesto sve manji,a broj blokiranih građana i broj ovrha rapidno raste!
Nešto debelo ne štima!
MONITORING I REFORMA PRAVOSUĐA od Ministarstva pa na dole

3. Usvojiti posve novi Ovrsni zakon- kratak, efektivan,sažet- kakav imaju sve suvremene države
te paralelno urediti set zakona koji su, proteklih godina, generirali rast privatnog duga u Hrvatskoj:
Zakon o obveznim odnosima,
Zakon o osobnom bankrotu + Stečajni zakon
Porezni zakon
Zakon o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima

Zakon o javnom bilježništvu i odvjetništvu

Time otvaramo mogućnost Hrvatskoj za set urednih EU zakona kojima nećemo 330 000 obitelji, koje su već 5 i više godina u blokadi, ubaciti u ralje ekstremnog siromaštva iz kojeg nema povratka!
Budimo razumni- i da pristanemo na prijedlog MOST-a o 18-mjesečnom podstanarstvu za socijalu –ŠTO ĆEMO S TIM OBITELJIMA KAD PROĐE 18 MJESECI?
Što ćemo sa umirovljenikom kojima će koruptivni ovrsni lobi oduzeti stan, jedini mali stan, njivu, sva sredstva za rad , bivsim obrtnicima?

4. Ovršni je , proteklih godina) već pretrpio prevelik broj IZMJENA ( čak 900) i to više nije zakon nego kaos!
2. DODATNO OBRAZLOŽENJE PRIJEDLOGA:

Ne samo da Hrvatskoj treba potpuno novi Ovrsni SUSTAV , nego treba sagledati što se sve uništilo kroz postojeći model : IZVRŠNO -OVRŠNO- ZATEZNO KAMATARSKOG- STEČAJNOG- ODN. ex PREDSTEČAJNOG – SUSTAVA PRISILNE NAPLATE DUGA!

Želi li Hrvatski SABOR mirno promatrati kako interesne skupine koje žive od ovrha – ovrsni odvjetnici, javni nilježnici- koriste državu – državnu agenciju FINU i loše pravosuđe – da bi se bogatili na račun većine kroz „proizvodnju privatnog duga“ ili ćemo zaustaviti lavinu – na nama je odluka!

ODMAH obustaviti stari model Ovrsnog na rok od godine dana i ODMAH otvoriti prostor za stručnu , javnu, kompleksnu javnu raspravu kojom ćemo skupno , sagledavajući stvarno stanje, usvojiti – nov Ovrsni zakon, jednostavan, efektivan i kratak

Ovrsni Zakon RH je kroz povijest suvremene Hrvatske pretrpio PREVELIK BROJ izmjena, a da bi ga se više moglo koristiti, a kamoli dodatno povrgavati novim izmjenama

Hrvatska se strmoglavljuje prema konačnom uništenju građana RH, bivšeg srednjeg sloja, osobito bivših obrtnika, poljoprivrednika što će u konačnici dotući privredu ,a posljedično i opstojnost hrvatske države.

CIJENA ŽIVOTA
„Najbogatiji“ među blokiranima ovršenima nemaju pravo na veći iznos od cca 3600 kn mjesečno. 300 000 blokiranih živi već najmanje 5 godina sa manje od 1800 kn na mjesec čime nagomilavaju nove dugove i blokade. Ekonomski i pravno situacija je neodrživa. Ne samo za blokirane građane nego i za cijelu Hrvatsku,
330 000 obitelji znači MILIJUN prezaduženih, siromašnih, ugroženih Hrvatskih građana—- svih godina, statusa, profesija od zaposlenih doktora znanosti, državnih sluzbenika, policajaca, liječnika, profesora,trgovaca, socijalno ugroženih,od djece do umirovljenika, iznimno velik broj bivših obrtnika, malih poduzetnika, poljoprivrednika do nezaposlenih..
koji su BEZ prava na pomilovanje bez ZASTARE- osuđeni na smrt.
A samo preživjeli dužnik i/ili privredni poduzetnik može otplatiti dug.
Ovrsni zakon, Porezni zakon, Zakon o obveznim odnosima ,Zakon o provedbi ovrhe nad novčanim sredstvima, Stečajni zakon i Zakon o osobnom bankrotu treba RESETIRATI i urediti sukladno promijenjenim okolnostima života u Hrvatskoj. Jer okolnosti nisu iste kao kad su bile kad su se ti ljudi zadužili.Banke su ljude zaduživale bez provjere kreditne sposobnosti.

3. DEFEKTNI UČINCI aktualnog OVRŠNOG PRAVOSUĐA

Ovrsni ( pljenidbeni ) hrvatski pravni sustav je defektan.
Protivan načelu pravne sigurnosti.
Dug sve veći.
Klasično kamatarenje i lihvarenje.

Kamatarenje:
„ Bili dužni 6 milijardi kuna duga.
Isplatili 26 miljarde. Dužni još 38 milijardi, a dug stalno raste. Plaćaju se samo kamate!“

Lihvarenje.
„Zelenaški ugovorom se smatra onaj kojim netko,koristeći se stanjem nužde ili teškim materijalnim stanjem drugog,njegovim nedovoljnim iskustvom,lakomislenošću ili zavisnošću,ugovori za sebe ili nekog trećeg korist koja je u očitom nerazmjeru s onim što je on drugom dao ili učinio,ili se obvezao dati ili učiniti.“

PROTUUSTAVNO
Ograničeno pravo na pravne lijekove.

Ustav jamči svakome pravo na nepristranog suca, pa je prebacivanje ovrsnih postupaka na sudske savjetnike, bilježnike, odvjetnike bilo ograničenje Ustavnog prava

ŽALBA
Izmjenama je, zatim, napadnuta impostacija instituta žalbe kao općeg pravnog lijeka time što je propisano,da je dopuštena samo kada je to izrijekom predviđeno., odn. da žalba ne odgađa izvrsenje
Sva rješenja tako postaju pravomoćna donošenjem i nose nove troškove koje potom završavaju u novim ovrhama.

To vrijedi i za ovrhooditelja, recimo banka može biti osuđena na naknadu štete zato što nešto nije učinila prema rješenju o ovrsi, nema pravo na žalbu. Banka nema pravo na žalbu ni protiv rješenja kojim je odbijen njen zahtjev za naknadu troškova u vezi s provedbom ovrhe.
Ili ima situacija gdje ovršenik ima pravo na žalbu,a ovrhovditelj nema i obrnuto što nije u skladu s Ustavom koji jamči pravo na žalbu protiv svih odluka
SMIŠLJENA PODVALA
U nastojanju da se strankama oduzme pravo na žalbu u nekim se slučajevima otišlo tako daleko da se oni mogu shvatiti kao promišljeno podvaljivanje
Žalba, čak, neovisno o tome što prvostupanjski sud smatra da je utemeljena, ne može sprječiti provedbu ovrhe.
PRIMJER

Ovrhovoditelj tvrdi da ste mu dužni 100 kn.
Načelno je to njegovo pravo.
Vi znate da niste.
Ovrha kosta vec 1100 kn. Kamata počne rasti.

Ovrhvoditelj traži da se zabilježi na vaš stan i da se proda na dražbi. Vi se žalite. Općinski sud prihvati žalbu ali vama se ovrhoviditelj vać zapise na hipoteku i postupak prodaje na dražbi započinje. A žalba nije rješena.
PRESUMPCIJA NEVINOSTI

Ovrhovoditelju se na temelju ovršne isprave vjeruje da ima tražbinu i da je legitimiran tražiti ovrhu
Ovrha se može tražiti i deset godina nakon tih momenata iako se u međuvremenu moglo svašta dogoditi.

Oršeniku bi trebalo u ovršnom postupku omogućiti da pokuša – na isti način na koji ovrhovoditelj dokazuje postojanje svoje tražbine i legitimacije dokazati da su tražbina ili legitimacija naknadno prestali i obustaviti ovrhu.

OVRŠENIKU SE UOPĆE NE VJERUJE

Po novom se, međutim, ovršeniku uopće ne vjeruje.

Čak i ako ovršenik javnom ili javno ovjerovljenom ispravom dokazuje da je tražbina prestala, da nema više legitimacije, a ovrhovoditelj se ne suglasi s tim prigovorom, sud će doduše na parnicu uputiti ovrhovoditelja, ali će održati na snazi sva prava koja je ovrhovoditelj stekao na imovini ovršenika.

Ovršenik će stoga, da bi deblokirao svoju imovinu, premda može dokazati da je tražbinu iz ovršne isprave podmirio, morati čekati okončanje parnice na koju je upućen ovrhovoditelj
PROTUUSTAVNOST
Dakle, s jedne strane, ovrhovoditelj postojanje svoje tražbine i legitimacije može dokazivati u ovršnom postupku ispravama određene kvalitete, ali ovršenik ne može ispravama iste kvalitete dokazivati da su nakon nastanka ovršene isprave tražbina i legitimacija prestali.

Time je stvorena protuustavna neravnopravnost u tretiranju procesnih subjekata, jer ako jedna stranka nešto smije dokazivati određenim instrumentima istim instrumentima bi to morala moći i druga.

itd…

KAKO DALJE?

Postoji način da se ‘popravi’, kako bi postalo pouzdanije, kako bi osiguralo pravnu sigurnost?!

Podaci govore jasno.
Dugovi rastu, ne smanjuju se.
Zakon ne ispunjava svrhu.
Mijenjajmo zakon! Novi zakon.

Resetirajmo postojeći paket represivnog –ovrsnog zakonodavstva- NOVI ZAKON

Novi zakon ( zakoni )
Uz Ovrsni , ZOO, Porezni, Zakon o stečaju i Predstečajni

Značajne promjene u sustavu traže prilagođavanje svih koji u njemu djeluju, a to u pravilu nije ugodno, te izaziva otpore i opstrukcije onih koji su navikli raditi na dosadašnji način.

PRUŽA SE OTPOR

Među njima su gotovo sve pravne profesije, od sudaca do odvjetnika, bilježnika, državnih odvjetnika, pa i službenika u resornom ministarstvu. Jedan od razloga aktualnog stanja je i nedostatak sustavnih istraživanja, pa čak i političke volje da se reforme u pravosuđu utemelje na objektivnim ocjenama i pokazateljima.

SUCI KRSE ZAKON. STA SAD?

Iz nepoznata razloga sudovi su nekažnjeno izbjegli primjeniti ovršna rješenja koje je godinama bilo na snazi.
Pasivne ovrhe.

Ovrha na novčanim sredstvima, ako se provodi po ovršnom rješenju koje je donio sud, po Ovršnom zakonu nije smjelo vječno trajati, nego je sud morao obustaviti. Po sluzbenoj duznosti, bez stranaka.
IZOSTALO

325 000 obitelji je trebalo biti odblokirano! A nije!
Blokirani građani, među kojima Fina vodi i obrtnike!

Članak 180. Ovršnog zakona. Usput rečeno, tog članka u novome zakonu od 1. Rujna,2014. više nema,čime je cijela stvar višestruko zanimljiva. Između ostalog i zbog ogromnog efekta koji je primjena mogla imati na volumen blokada, koji bi svakako bio manji.

Pritom je prežit broj blokiranih građana iz razdoblja koje pokriva ovo zakonsko rješenje, s time da je primjena navedene odredbe izostala.
Devet godina ipak ona je bila na snazi, sve od 2005. do 2014.. zakonodavac je smatrao da vjerovnik na ovaj način ne može vječno u šaci držati dužnika.

PREVISOK BROJ ZAPOSLENIH U PRAVOSUĐU

Po komparativnim pokazateljima Hrvatska je, u odnosu na stanovništvo, ( bez da brojimo svih koji od poslova ovrhe zarađuju) među državama s najvećim brojem zaposlenih u pravosuđu – kako u pogledu sudaca, tako i pravosudnih službenika. No usprkos tome pravni je sustav defektan i stoga nestabilan.

Za to se redovito nalaze raznovrsna opravdanja, koja se nakon pomnijeg razmatranja pokazuju neosnovanima.
POTEMKINOVA SELA PRAVNE ZAŠTITE NAJUGROŽENIJIH
Zakon –diskriminacija
Potrebno je uložiti znatne napore da se formira grupa uz Ministarstvo pravosuđa, Ustavnog suda koje se do danas nije iskazalo doraslo težini problema, te sudova i sudaca koji će znati razumjeti i smisleno primijeniti nesumnjivo značajne procesne mogućnosti koje se otvaraju Zakonom o suzbijanju diskriminacije.
LJUDSKA PRAVA
Sustav zaštite ljudskih prava propisan Europskom konvencijom za zaštitu ljudskih prava i temeljnih sloboda djeluje u odnosu na Hrvatsku već više od 15 godina, od 1997., kad je Hrvatska postala članica Vijeća Europe.
Time je pristala i na nadležnost Europskog suda za ljudska prava, čije je sjedište u Strasbourgu. Taj je sud hrvatskim građanima postao već dosta poznat, što se vidi i po broju slučajeva koji se godišnje pred njime pokreću. No, važno je kazati da bi ljudska prava – i to kako ona sadržana u hrvatskom Ustavu, tako i ona zajamčena Europskom konvencijom – trebala u prvom redu štititi domaća tijela.
USTAVNI SUD RH
Katastrofalni je pokazatelj da u Hrvatskoj čak ni Ustavni sud ne nosi odgovornost za nečinjenje.
USTAVNI SUD I EU
Naime, Europskom sudu građani se mogu obratiti tek kad iscrpe domaća sredstva pravne zaštite, što u pravilu uključuje i obraćanje Ustavnom sudu.
Pravne procedure koje se trebaju proći prije no što zahtjev sudu u Strasbourgu bude dopušten znaju biti dugotrajne, a ponekad se pretvaraju i u labirint u kojemu se ni pravnim profesionalcima nije lako snaći. Još gore, čini se da i država ponekad poduzima korake kojima se želi građanima otežati i usporiti pristup sudu u Strasbourgu.
To je legitimno ako se želi jednaka zaštita pružiti u okviru nacionalnog pravosuđa, ali to nije uvijek slučaj.
SUĐENJE I RAZUMNI ROK
Primjer novijih promjena učinjenih radi ograničavanja korištenja europskog sustava zaštite ljudskih prava jesu pravna sredstva radi zaštite prava na suđenje u razumnom roku. Riječ je o ljudskom pravu zbog kojeg je izrečeno najviše presuda pred sudom u Strasbourgu u kojima su u odnosu na Hrvatsku utvrđene povrede i kršenja.
Uz otežavanje pristupa Europskom sudu, glavna je svrha promjena bila da se državni proračun “rastereti” isplate odšteta žrtvama.
ODUGOVLAČENJE ĆE IPAK DOĆI NA NAPLATU
Za vjerovati je da će takve mjere samo privremeno postići prividan uspjeh, a u konačnici opet dovesti do lavine novih postupaka, u kojima bi država mogla biti osuđena za povrede ljudskih prava.
Obeshrabreni izostankom odgovora, udruge i pojedinci ne traže od Hrvatske da reagira sukladno Zakona o suzbijanju diskriminacije. Ni taj zakon nije u cijelosti ispunio očekivanja.
Za taj zakon, isto kao i kod Ustavnog suda, građani RH s pravom očekuju da zaposleni tih institucija samoinicijativno rade svoj posao.
A ne rade ga.
PUČKI PRAVOBRANITELJ
Sudska zaštita samo je jedna od komponenti toga zakona, a on sadrži i preventivne odredbe o informiranju i edukaciji, za što je zadužen ured pučkog pravobranitelja.
Pučki pravobranitelj bi trebao reagirati i tražiti javni dijalog odn. pokrenuti pitanje ZAKONA O PREDSTEČAJNIM I ZAKONA O STEČAJU POTROŠAČA jer diskriminira jedne na račun drugih!
Ima li naznaka o tome? Nema.
Sudovi su pokazali veliku količinu nesnalaženja, pa i predrasuda.
BESPLATNA PRAVNA POMOĆ
Zakon o besplatnoj pravnoj pomoći – omogućava li ljudima da traže sudsku zaštitu svojih prava, je li zaživio u praksi?
Dosadašnji ZBPP je svojevrsno Potemkinovo selo, izgrađeno radi pokazivanja stranim promatračima, da bi se pokazalo da Hrvatska ima sustav besplatne pravne pomoći, no uz istodobno propisivanje tako restriktivnih uvjeta i tako visokih administrativnih i birokratskih prepreka da je između većine potencijalnih korisnika i razmjerno skromnih proračunskih sredstava osiguranih za tu namjenu stvoren neprobojan zid.
Upravo se u vremenima krize povećava potreba da se pomogne najugroženijima

MONITORING I REFORMA PRAVOSUĐA
od Ministarstva pa na dole

Naše se društvo dubinskih promjena, čini se, i dalje grozi – koliko god bi se one mogle pokazati nužnima

Smatram da je sustav u kojem je lakše promijeniti Ustav nego akt vlasti koje masovno proizvodi negativne posljedice (poput blokade imovine i apsolutni rast privatnog/javnog duga) duboko defektan szstav, te kao takav protivan načelima vladavine prava, koja traže stabilne normativne temelje za razvoj demokracije i zaštite ljudskih prava.
Poneke od mjera se pomalo uvode, no često na polovičan ili nepripremljen način.

POVECANJE PRISTOJBI I SMANJIVANJE PRAVA
Uz to, neke druge mjere koje se radi veće efikasnosti poduzimaju – npr. povećanje sudskih pristojbi ili cijena pravnih usluga – ili prebacivanje nadležnosti na odvjetnike, bilježnike ili sudske savjetnike – djeluju na način koji građanima pravnu zaštitu čine još nedostupnijom.

EU I HRVATSKA

Nakon ulaska u Europsku uniju, hrvatski građani nisu više samo hrvatski građani.
Oni su postali i europski građani.

Time uzrokovane promjene u njihovom statusu su mnogobrojne, jer ulaskom u EU i Hrvatska je postala dio područja “slobode, sigurnosti i pravde” dogovorenog programom iz Tamperea, a pravno uobličenog u Lisabonskom ugovoru. Hrvatska kao dio europskog područja pravde počinje neposredno primjenjivati uredbe koje donose Europska komisija i Vijeće, a dužna je provoditi i druge pravne akte Unije.

ODŠTETE
U novim okolnostima , državni proračun kao da nije svjestan da ce morati otvoriti novi rashod =isplate odšteta žrtvama povrede ljudskih prava. Udruga blokirani sprema lavine novih postupaka, u kojima bi država mogla biti osuđena za povrede ljudskih prava.

Iz perspektive ljudskih prava, katastrofalne posljedice represivno ovrsnih postupaka, porazne su zato što je ( kad izdvojimo Ovrsni zakon) njegova osnovna namjera bila da se zatvori dug, a ne da se otvori prostor za pasolutni rast kako broja dužnika tako i iznosa duga!

LEGALIZIRANA DISKRIMINACIJA I SUMNJA U KORUPCIJU

Odnosno da se onemogući diskriminacija kojom se odabranima, ( primjer iz Hrvatske) poput aktualnog ministra turizma brišu milijuni duga, a umirovljenici Katii , Telekom i dva odvjetnička ureda plus FINA dug neustavno natovari na ionako malu mirovinu i dječji doplatak, koji su joj bez obrazloženja blokirani za uslugu koju nije nikad koristila.

CIJENA ŽIVOTA

„Najbogatiji“ među blokiranima ovršenima nemaju pravo na veći iznos od cca 3600 kn mjesečno.
220 000 blokiranih živi sa manje od 1800 kn na mjesec čime nagomilavaju nove dugove i blokade.
Ekonomski i pravno situacija je neodrživa.
ZAKON O JAVNOM BILJEŽNIŠTVU i ODVJETNIŠTU
U Zakon treba unijeti dopunu kogentne naravi sa ciljem da se konsezualni dugoročni ugovori i sporazumi ne solemniziraju i stoga ne stiču svojstvo ovršne isprave. Naime na obveze stranaka po dugoročnim ugovorima i sporazumima treba gledati dinamički , a nikako statički, i cijeniti da li bi se izvornom voljom stranaka u novim okolnostima uopće održao sporazum ili ugovor na snazi.

Nadalje , ne može se tolerirati da se za beznačajni dug , naplaćuje neprimjereni višestruko veći iznos javnobilježničke pristojbe i troškova od samog duga, i da se na taj način omogućuje PDV i oporezovanje dužnika. Zaista nema smisla stvaranje dužnika i to od strane države…
4. A što SABOR radi?
Koliko je, samo , građana uništeno, koliko je samo stečajeva i predstečajnih nagodbi provedeno, koliko je samo osnovne supstance proizvodnje uništeno , samo zato što se nisu uvažile promjenjene okolnosti. Islanđani i Irci te Mađari su se potrudili da riješe problem . Pred povjerenstvom Kongresa USA su neki odgovarali za bankarsko-financijsku svjetsku krizu…
Ne znam da li je itko prozvan u našoj zemlji za ovolike poremećaje ….
Postavlja se pitanje tko je odgovoran za rast privatnog duga u Hrvatskoj?

Za rast Švicarskog Franka?

Tko je odgovoran za ovoliko uništavanje privrede i građana RH.?
Zašto je do svega toga došlo i zašto u tolikoj mjeri?
Zašto sudovi nisu poništili pasivne ovrhe? Zašto kamatarimo ljude pa osnovni dug višestruko preraste glavnicu i ljudi su dužni čak i nakon provedene dražbe cijele imovine.

Što ćemo sa starim ljudima, bolesnim ljudima, nezaposlenima, djecom koji ssu blokirani i nemaju izlaz?
Zašto Hrvatska ima previsoke zatezne kamate?
Zašto dugovi rastu zauvijek? Zašto nema zastare?
Kome to ide u korist?
Vrijeme je da preuzmemo odgovornost, na temeljima da dug postoji, da su za katastrofalne pokazatelje s dugovima u Hrvatskoj odgovorne 3 strane – dužnik, vjerovnik i SaborRH.
Zakonodavac, pritom – odn. Sabor RH nosi najveću odgovornost jer u vrijeme promjenjenih okolnosti provodi ekstremne mjere , kažnjavajući isključivo građane za grijehe svih uključenih u dug.
Sabor je dozvolio da se tajkunima brišu milijarde duga,a umirovljenici uništavaju zauvijek.
Ozakonio pravnu diskriminaciju!

A što su dosadašnje VLADE i Sabor i Ustavni sud radili po tom pitanju?

Uvođenjem kune uz zakonsku zateznu kamatu od 18% godišnje, i tada neograničenu ugovornu kamatu( 3% mjesečno..?!) , NAPUMPAVALI PRIVATNI DUG I odgovornost sunovratili na najslabije.

Italja ima zateznu kamatu od 1%, Hrvatska je zateznu kamatu računala preko 18 posto, sa lanjskim smanjenjem ima zateznu kamatu 15%!

I dan danas kamate kako zakonske tako i ugovorne omogućuju vjerovnicima poglavito bankama da ostvaruju veću profitnu stopu za NERAD i ne stvaralaštvo. Da zarađuju na zateznim kamatama!
Vjerovnik je sretan jer od kamata zarađuje više nego da stvara novu vrijednost. Zašto bi deblokirali Hrvate kad –odvjetnički uredi i javni bilježnici i FINA i vjerovnici – mogu od „dužničkog biznisa- zarađivati do u beskonačnost?
Paradoks je da u ostalim zemljama Europe , vlasnici naših banaka primjenjuju niže kamate nego li kod nas.IntesaSaoPaolo u PBZ,Unicredit u ZABA ostvaraju extraprofite, a što u svojoj zemlji ne mogu.,
Zakonodavac je također dopustio bankama da iste solemniziranjem i stjecajem svojstva ovršnosti dugoročni ugovori o krediti potpisani i prije svjetske krize zaobilaze i ne dolaze pred suca, pa tako sudac ne može se ni pozivati na ocjenu glede ovršnosti u smislu člana 50. St 1. Točka 1,3 ,5 OZ, pa tako se ni po službenoj dužnosti ( ex offo..) cijeniti rečeno svojstvo.

Tko je to SVE dopustio?: ZAKONODAVAC , nažalost. Sabor RH!
Vrijeme je da taj negativni trend, na račun siromašnih, zaustavimo!

Već 5 godina nema javnog dijaloga na ovu temu!

Ne samo da ga nema nego se sustavno onemogućava ozbiljna i stručna i socijalno-politička diskusija o razumijevanju –apsolutnog trenda rasta privatnog duga i broja prezaduženih/ siromašnih- u svjetlu razvoja hrvatskog društva.

Gdje mi to vodimo?

Bit suvremenog razumijevanja pravne sigurnosti države jest upravo suprotan današnjoj hrvatskoj praksi.

Nepristajanje na promjenu seta zakona koji proizvode negativno znači cementiranje stanja koje će se uskoro pokazati neprihvatljivim u svjetlu razvoja modernog svijeta.

I iz vanjske perspektive, pravosuđe Hrvatsku predstavlja kao zemlju koja gleda unazad, koja umanjuje ostvarenu razinu zaštite ljudskih prava ili trajnije onemogućuje da se dosadašnja razina jamstava ljudskih prava povećava.

5. POZITIVNE POSLJEDICE NOVOG OVRSNOG
Zakonskim paketom ovršnih IZVRSNIH zakona i pripadajućih podzakona u Hrvatskoj se godinama krši USTAV RH kao i EU pravna norma:
– univerzalno pravno načelo jednakosti svih ljudi pred zakonom;
– univerzalno pravno načelo presumpcije nevinosti i pravo na pravomoćnu sudsku presudu;
– univerzalno pravno načelo zaštite siromašnih i nemoćnih pred moćnima;
– univerzalno pravno načelo pravednosti prema svima;
– univerzalno ljudsko pravo na dostojan život socijalno isključenih i apsolutno siromašnih;
– univerzalno ljudsko pravo na dom;
– univerzalno pravno načelo na pravično i pošteno suđenje;
– univerzalno ljudsko načelo da smo svi pred zakonom jednaki i da svi imaju pravo na jednaku pravnu zaštitu, bez ikakve diskriminacije

Osnovni cilj promjene zakona jest urediti ovršno pravosuđe na način kojim se prvenstveno štuje Ustav RH i EU pravne konvencije

PRAVNA SIGURNOST
Prvenstveno omogućiti svima pravo na pravično suđenje i kontrolu iznosa duga.
Jasno je da dugove treba plaćati ali iz priloženog je vidljivo da postojeći Ovršni zakon pitanje duga ne da nije riješio nego je dug multiplicirao i doveo situaciju u zemlji do eksplozije.
Hrvatskoj treba ovršno pravosuđe koje poštuje USTAV RH i europske konvencije i osnovno ljudsko dostojanstvo svakog čovjeka, zločinca pa čak i dužnika.
Nitko ne uživa u poziciji duga, ljudima treba omogućiti da dugove vrate nastave sa životom u Hrvatskoj, a ne da iz Hrvatske bježe.

 

6. Povijesna Tablica RASTA Blokiranih od 2010.-2016.

12/2010. godine
– 25.606 građana u blokadi ( obrtnici, samozaposleni)

01 2011.
– 77.911 građana u blokadi. Dug iznosi 6,019 milijardi kn

06/2011.
-166 000 građana u blokadi

12/2011.
– 219 421 građana u blokadi

03/2012.
-212 317 građana u blokadi. Dug iznosi 13 milijardi kn

12/2013.
– 299.795 građana, u blokadi.Dug iznosi 23,82 milijardi kn

01/ 2014.
307.406 građana u blokadi.Dug iznosi 24,45 milijardi kn

11/2014.
322 500 građana u blokadi. Dug iznosi 31,06 milijarde kuna i prerastao je iznos duga hrvatske privrede!
47.828 blokiranih poslovna subjekta s 28,9 milijardi kn duga.

05/ 2015.
-320 214 građana u blokadi; Dug iznosi33,61 milijardi kn.

09/ 2015.
-320.952 građana. Dug građana iznosi 35,61 milijardi kn.

01/ 2016. -324.424 građana u blokadi . Dug iznosi 36,99 milijardi kuna

-29. veljače u blokadi je bilo 327.616 građana. Dug građana iznosio je 37,32 milijarde kuna

-31. ožujka u blokadi su bila 328.532 građana. Dug građana iz osnova iznosio je 37,87 milijardi kuna, što je za 1,5% više u odnosu na prethodni mjesec.

30. lipnja u blokadi je bilo 328.788 građana.
Dug građana iz osnova iznosio je 39,93 milijarde kuna, što je za 1,9% više u odnosu na prethodni mjesec.
FIZIČKA LICA
Prema podacima koje je obradila Fina, zbog neizvršenih osnova za plaćanje , u periodu od 2011. do 2016. FINA je provela cca 7 milijuna ovrha, od čega 71 pljendiba posto nad građanima RH
FINA, državna agencija je od građana prisilnom pljenidbom na ovrsni prijedlog odvjetnika i bilježnika i banaka naplatila 27 milijardi kuna , a građani su duzni još gotovo 43 milijarde.
Zastare nema,dug zauvijek raste i prenosi se na nasljednike bez mogućnosti da nasljednik bude upoznat .
Dug, blokadom kod FINE, raste cca pola milijarde na mjesec.

Početkom 2011. godine prosječno je svaki blokirani hrvatski građanin, njih 70 000 bilo dužno cca 77 255 kn,a to je tada bio problem koji se lako mogao riješiti.

Danas u zemlji gdje samo 1 200 000 zaposleno, 1 200 000 umirovljenika, 300 000 nezaposleno i 330 000 blokirano zauvijek- situacija je neodrživa i Vlade se nisu dokazale sposobnima problem riješiti.

Građani danas duguju više od privrede ( vidi tablicu) što je politički ,socijalni, ljudski i ekonomski apsurd
Diskriminatornim i korupcijskim zakonima u režiji Ministarstva pravosuđa, privredi se dugovi brišu, a građanima zauvijek rastu.

Podatke FINE obradila i kategorizirala Miriam Kervatin, Blokirani!

Većina od 330 000 BLOKIRANIH nema dovoljno za život i nema za račune. Što ćemo sad?
Ubiti ljude?

Komentar.
Ovakvo stanje, prethodno nezabilježeno u povijesti suvremenog svijeta nastalo je kao direktna posljedica lošeg Ovršnog zakona ( nekvalitetnog kadra Ministarstva pravosuđa)
kojim dug fizičkih lica apsolutno i nazaustavljivo konstantno raste,
blokirati vas preko državne agencije može svatko jer nema kontrole naloga,nema zastare,
svi računi dužnika se blokiraju, kamate divljaju,
dužnik nije pozvan na sud, često nije niti obaviješten o blokadi, žalba ne odgađa izvršnost,
sva imovina se prodaje na dražbi ispod realne vrijednosti pa dug i dalje raste, obrtnicima dug raste čak i kada više ne privređuju,
tužitelj ima sva prava, dužnik nema itd…NEMA ZASTARE !!!!
Dug od 200 kn je automatski, čim se pokrene ovrha 1200 kn i počinje rast!
Tko od toga ima koristi?
Nitko, jer prva ovrha blokira sve račune dužnika koji već nema dovoljno,a nikako ne može plaćati ostale dugove!
Hrvatska je –lošim koruptivnom zakonima- proizvela rast dugova i to mora riješiti Hr Sabor!

7. STRUKTURA
TKO SU BLOKIRANI!
To su obični ljudi iz susjedstva, dužni jer nemaju novaca, nemaju posla, nemaju načina kako izaći iz duga, a zakon o ovrhama u osnovi nema isti stav do dužnika i vjerovnika, niti mu je osnovni cilj ponuditi rješenje.
Čak 70 posto građana koji imaju blokirane račune nisu obveznici osiguranja, što znači da nisu ni zaposleni, niti primaju mirovinu, pokazale su prve neslužbene provjere koje su napravljene uz pomoć osobnog identifikacijskog broja (OIB).
To znači da je oko 220 tisuća građana koji imaju blokirane račune nezaposleno, dok preostalih više od 90 tisuća imalo neki oblik osiguranja.
Činjenica da je 70 posto blokiranih građana bez posla sugerira da će oni teško ili gotovo nikako platiti dugove što ih imaju i zbog kojih su im računi blokirani.
Blokirani su ostali i računi oko 10.000 građana koji su umrli, a među njima je čak 7.700 tisuća muškaraca. Njihov dug postat će obveza nasljednika, ako prihvate preuzeti i ostalu imovinu koja je ostala iza pokojnika.
Preliminarna provjera hrvatskih dužnika pokazala je i to da je u blokadi i više od 17 tisuća građana koji su stariji od 65 godina, pa su gotovo nikakve šanse da oni ponovnim aktiviranjem na poslu zarade dodatni novac koji bi ih izvukao iz blokade.
Najviše blokiranih građana ipak je još daleko od uvjeta za mirovinu, njih čak 239 tisuća koji su stari između 18 i 55 godina.
Među njima se vjerojatno »skriva« i najveći broj od onih 220 tisuća građana koji su u blokadi, a nisu obveznici nikakvog osiguranja, odnosno nezaposleni su.
Više od 47 tisuća građana koji imaju blokade su u životnoj dobi između 55 i 65 godina.
Gotovo dvostruko više blokiranih računa pripada muškarcima.

Njih je u blokadi više od 194 tisuće, dok 109 tisuća žena ima blokirane račune zbog duga što ga ne uspijevaju otplatiti.
Među muškarcima najveći je broj dužnika starih između 18 i 55 godina, čak 152 tisuće, i oni čine čak polovicu ukupnog broja svih dužnika u Hrvatskoj. Najbrojnije su i žene dužnici u toj životnoj dobi i ima ih čak 86 tisuća

Osnovni cilj Zakona o ovrhama je vidljiv kroz rezultate provedbe zakona,
dug je godinama multipliciran do apsurda,
a broj dužnika I IZNOS DUGA umjesto da se smanji raste do brojke od 70 000 novih dužnika godišnje , 5 000 novih dužnika mjesečno i uskoro je dug privatnih lica prestigao dug ukupne hrvatske privrede što europska povijest ne pamti, kao ni takovu institucionalnu politiku koja je omogućila da u roku od tri godine broj dužnika od 25 000 naraste do 330 000,
a dug od sest milijardi naraste na 43 milijarde.

8. Sve izmjene Ovrsnog zakona

Od 1996. do 2010. godine, autori i naručitelji , iskrojili su šestu veliku promjenu OZ od ukupno njih dvanaest, a najdulje razdoblje bez izmjena izdržao je od 1999. do 2003. godine.

Od 2010. do 2015.iskrojeno je još više dodatnih , velikih promjena i izmjena koje su zacementirale put u krunske ovrhe i otvorile prostor za pitanje :“ Zašto politika ( Hrvatska Vada) u uvjetima najteže krize, doslovno otima još ono malo što Hrvati imaju i aktivno ih se gura u još veću bijedu i glad?!“

“Odgođeni” Ovršni zakon iz 2010. pripremljen je u Ministarstvu pravosuđa da bi onda bio prezentiran neovisnim stručnjacima koji faktički nisu imali mogućnosti na njega utjecati. Ništa drugačije nisu prošle ni ostale izmjene.

Spomenimo samo jednog od članova člana radne skupine za izmjene ovršnih zakona, predsjednika Županijskog suda u Velikoj Gorici, Vitomira Boića.
Rezultat je bio zakon koji su eksperti za ovrhu neštedimice kritizirali kao malo koji zakon do tada, a vlast je jedino rješenje našla u odgodi primjene njegovih odredbi (osim 32 odredbe koje su primjenjivane) i Zakona o javnim ovršiteljima.

Prilično nam je vremena uzelo pokušaj da rezimiramo sve izmjene Ovršnog zakona od 1996. godine, kojem je autor bio prof. dr. Dika.
Izmijenjen sa 352 odredbe –ukupno preko 800 izmjena
Taj izvorni zakon izmijenjen je s ukupno 352 odredbe s tim da po numeraciji ima ukupno 311 odredbi. Bilo je slučajeva da je zakon nadopunjen s novim rješenjima, od kojih se nakon dvije, tri godine odustalo.

Bilo je tu i pukih terminoloških izmjena pa je pojam “pismeno” zamijenjen s pojmom “pisani sastav” da bi se nakon nekoliko godina opet u upotrebu vratilo “pismeno”.

Zbog brisanja nekih odredbi zakon je ostao bez deset rednih brojeva, dok je dopunjen s čak 77 članaka koji uz iste brojke nose i slovčane oznake. K tomu, još se od 1. prosinca 2010. i 1. siječnja 2011. koriste i ukupno 32 odredbe iz Ovršnog zakona iz 2010. godine.

Da je sačinjen pročišćeni Ovršni zakon imao bi ukupno 410 članaka, a ovako se teško snalaziti u toj nomotehničkoj papazjaniji koja se dorađuje od 1996. godine.
Država nije ništa učinila da bi uredila ovršno pravosuđe

S tim da politika zapravo nikad nije dala pravu priliku struci.

Na to je upozoravao i prof. dr. Dika kad je za portal Poslovni.hr, rekao: – Na temelju 40 godina rada na fakultetu i bavljenja procesom mogu posvjedočiti da država u Hrvatskoj nije ništa učinila da bi pametno organizirala ovršno pravosuđe.
Nikad nije bilo sustavnih pokušaja educiranja sudskih ovršitelja, sudskih savjetnika i sudaca koji će obavljati ovršnopravnu funkciju.
Redovito su početnicima davali da se bave ovrhom, a čim bi sazreli, prebacivali su ih u parnicu.

Država je pokazala da nije bila u stanju uspješno organizirati tzv. sudsku ovrhu, a neće ni biti u dogledno vrijeme jer nema sredstava! No to nije razlog da vlast ne preuzme odgovornost na sebe.

9. Blokirana Hrvatska – Otpisana Hrvatska

Poveznica: http://www.blokirani.hr/wp-content/uploads/2015/07/blokirana-hrvatska-otpisana-hrvatska-1.pdf

Materijale pripremila i uredila.
Jamčim za točnost podataka

Potpis.
Miriam Kervatin
PR Senior Manager

Related Posts

Leave a reply